180503 návštěvníků
Urbanistická zastavovací studie lokality pro rodinné domy Branišovice
-
POČET ČÁSTÍ:1
-
KATASTRÁLNÍ VÝMĚRA: 1106 ha
-
POČET OBYVATEL: 495
-
DATUM ZPRACOVÁNÍ: 12/2005
Hlavní cíle řešení:
-
upřesnit využití lokality určené k obytné výstavbě, která leží severozápadně od obce
-
posoudit možnosti rozšíření obytné zástavby z hlediska územně technických důsledků
-
navrhnout způsob zástavby a stanovit stavební čáry pro celou lokalitu
-
navrhnout rozdělení pozemků - nové parcelace (podklad pro geometrický oddělovací plán)
-
zpracovat směrný návrh dopravní a technické obsluhy území
-
při návrhu sledovat požadavky na územní ekonomii (minimalizovat stavební náklady na zainvestované území)
Důvodem zpracování urbanistické studie bylo prověření lokality určené územním plánem k obytné výstavbě,
tj. posouzení intenzity zástavby (počtu rodinných domů), způsobů obsluhy území inženýrskými sítěmi, posouzení
nutných podmiňujících a vyvolaných investic, návrh urbanistického řešení se zřetelem k dotvoření obrazu
obce a při zohlednění územní ekonomie.
Ukázky zastavovací studie
Urbanistické řešení
Lokalita svou novou strukturou zástavby a uspořádáním vytváří podmínky pro kvalitní bydlení.
Hustota zástavby je volena s ohledem na stávající strukturu obce a požadavky investora. Zástavba je tvořena
volně stojícími rodinnými domy, které jsou umístěny podél navržené komunikace. Ve střední části navržené
lokality je vytvořeno veřejné prostranství - park. Tento volný prostor je typický pro strukturu této moravské
vesnice. Bude sloužit k setkávání obyvatel, relaxaci a hrám dětí (dětské hřiště).
Lokalita je propojena se stávající obcí dvěmi příčnými pěšími průchody, aby se zkrátily docházkové vzdálenosti
za vybaveností a k autobusovým zastávkám. Urbanistické řešení zohledňuje další možné pokračování rozvoje
obce.
Zástavba u silnice II/396 je navržena s ohledem k možné kombinaci podnikatelských aktivit spojených s
bydlením. Podnikatelské objekty (obchody, drobné provozovny nemající negativní vliv na životní prostředí)
využijí atraktivní polohu u frekventované silnice II. třídy a současně budou tvořit protihlukovou barieru
bránící obtěžování obyvatel hlukem z dopravy.